Dag 8: Een hele warme dag

Oh wat een genot voor ouders als je kind om 8.00 uur wakker wordt. Echt helemaal goed. Yue Lin heeft wel wat onrustig geslapen vannacht. Af en toe een huiltje of wat kreunen en veel draaien in bed. Maar op zich wel een goede nacht. Zo kunnen wij het ook goed volhouden. Vanmorgen hebben we wat gewandeld  met haar in de omgeving van het hotel. Er is veel te zien want er wordt veel handel gedreven. Maar het was al behoorlijk warm vanmorgen. Als snel heeft Yue Lin het dan heel warm en heeft ze haar hoofdje nat van zweet. Dus rond half twaalf maar weer de koelte van het hotel opgezocht. Na de fles van 12.00 uur hebben we nog een tijdje met haar gespeeld op bed om zo te proberen of ze wat eerder in slaap zou vallen. Maar ze blijkt onvermoeibaar. Ze ging om 12.30 uur haar bed in maar het heeft weer ruim een uur geduurd voordat ze letterlijk omviel van de slaap. Wij eten de laatste dagen tussen de middag op de kamer een broodje of noodles om zo niet drie keer per dag met haar in een restaurant te moeten zitten. En dat gaat prima eigenlijk.

samen naar de poesjes kijken

ik zou nog iets meer meenemen als ik jou was!!!!IMG_5838
Waarschijnlijk droomt hij van die auto en hij wil slapende rijk worden.

de fietsenmaker

papa is verliefd op mij (en ook nog een beetje op mama)

Ik, Jessica, ben na het middageten even heerlijk in de zon gaan liggen bij het zwembad met een goed boek. Maar het was zo bloedje heet dat ik al snel onder de parasol lag. En Erik heeft ondertussen zijn vadertaken uitgevoerd. Dit doet hij prima trouwens.

Na het middagslaapje van Yue Lin zijn we om een uur of vier met de taxi weer naar het Yue Xiu park geweest. Hier waren we zondag ook geweest. We hebben nu een ander gedeelte gelopen. Maar ook hier was het natuurlijk drukkend warm. Van Yue Lin mochten we niet stilstaan met de buggy want dan had ze het nog warmer. Na een dik uur en een ijsje zijn wilden we weer terug naar het hotel. Maar ja dan moet je eerst nog een taxi zien te vinden die je mee wil nemen. Het was spitsuur in de stad dus de meeste taxi’s die voorbijreden zaten al vol en er stopten een paar taxi’s die ons niet weg wilden brengen. Waarom niet?? Geen idee. Waarschijnlijk omdat het hotel midden in het centrum ligt in een wijk met allemaal eenrichtingverkeer. Dus na ruim drie kwartier wachten hadden we eindelijk een taxi. Terwijl we aan het wachten heb ik Yue Lin maar vast wat Nederlandse liedjes geleerd zoals klap eens in je handjes. Dat vind ze wel heel grappig want dan schatert ze het uit bij ‘handjes in de zij’.IMG_5880                                      die hoed moest ik van mijn mama op. Mam dat is veel te heet.

nou nog één foto dan met dat ding op en dan doe ik em af.

geen woorden voor

Omdat Yue Lin zo getranspireerd had hebben we haar bij thuiskomst eerst een extra fles gegeven. Hier had ze niet heel veel trek in, maar goed het was toch weer ruim 100 cc. Daarna zijn we gaan eten in het hotel. Hier was een buffet, dus erg makkelijk. En het smaakte heerlijk. Maar nu was het ook na een half uur weer bekeken met haar. Dan wil ze niet meer in de kinderstoel en op schoot is ook niet zo handig. Dus wij snel alles naar binnen gewerkt en toen maar weer naar boven. Naar de 11e verdieping.

We hebben eerst nog weer lange tijd met haar gespeeld op bed. Dit vindt ze fantastisch. Erik op de buik slaan, over de benen heen willen klimmen en vliegtuigje spelen. Op het laatst was ze al zo ver dat ze naar je toe kroop en je bij de vingers pakte en wel duidelijk maakte dat ze nog een keer wilde. Ja en als ze dan zo lief naar je lacht dan zeg je geen nee natuurlijk. Maar na een tijdje de wilde spelletjes maar afgebouwd want we zagen de bui al wel weer hangen. Om 20.15 haar bed in en om 21.15 uur slapen. Maar ze is wel heel rustig in dat uurtje. Ze kijkt wat rond, speelt met haar eigen schaduw op de muur. Trekt aan van alles en nog wat, speelt met haar eigen voeten of vingers.

Nadat mevrouw sliep zijn wij alvast wat aan het inpakken geslagen. Want morgen gaan we namelijk dit hotel (Holiday Inn Shifu) en de stad Guangzhou verlaten. Om 9.00 uur worden we opgehaald door een ‘taxi’ die ons met onze bagage naar de stad Zhanjiang brengt. Deze stad ligt op vijf uur rijden van de stad Guangzhou. Hier zullen we twee dagen verblijven in het Crown Plaza Hotel. Dit heeft Wereldkinderen voor ons geregeld zodat we zondag een bezoek kunnen brengen aan het Huazhou Social Welfare Institute waar Yue Lin heeft gewoond. In 1e instantie was het de bedoeling dat we zouden vliegen morgen maar we hebben er nog eens over nagedacht en ook met onze gids Peter over gesproken. Als we zouden vliegen zitten ook weer nadelen aan. Je zit zo wie zo dan weer met al je bagage. In en uitchecken. Naar het vliegveld toe rijden, wachten op een vliegveld, vliegen, etc. etc. waarschijnlijk zijn we dan ook al met al vijf uur onderweg. Dus toen hebben we afgelopen week toch maar beslist om met de auto te gaan. Ik moet zeggen dat het wel wat minder stress geeft. We ‘gooien’ morgen alles in  de auto en zijn vijf uur later op de plek van bestemming. Hoe ons verdere programma er daar uitziet weten we nog niet helemaal exact. Dat bespreken we morgen met de locale gids.

We zijn benieuwd hoe het met Yue Lin in de auto gaat. De ritjes die we tot nu toe gemaakt hebben zijn erg meegevallen.

Dus tot morgen. Het zal morgen dus wel geen lang verslag worden.

Lieve groeten uit een warm China van ons drietjes.

11 thoughts on “Dag 8: Een hele warme dag

1. wat een schatje weer met haar zonnehoedje!
    zijn inderdaad geen woorden voor wat zullen jullie trots zijn Erik en Jessica!!

veel succes morgen met de auto reizen.

liefs Ina

2. Hoi familie,
    Wat een prachtige foto`s. Je zou toch smelten voor zo`n koppie? Probeer dan maar eens “nee” te zeggen!!
    Succes daarmee!! Haha
    Groetjes Jannette
    PS mijn meiden smelten ook bij die foto`s!!

3. Hoi,
    Fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat.
    Die foto van Yue Lin met het zonnehoedje en haar duim in de mond, WAT IS ZE TOCH EEN SCHATJE!!
    Goede reis morgen.

Miranda, Gert en Joshua

4. Hallo,
    Gewoon via surfen op jullie blog terecht gekomen. Wij zijn een stel uit Zeeland en hebben een biologische dochter van 7. In januari stonden we in jullie schoenen…toen mochten we onze zoon van 4 in onze armen sluiten. Ook in de provincie Guangdong. Hij kwam trouwens uit Shenzhen… Leuk om alles weer te herbeleven. Hij is nu een halfjaar bij ons en het gaat ontzettend goed! Heel veel geluk samen! Zal jullie blog nog wel vaker volgen ;-)) Geniet er nog van!
    Groetjes, Wim ,Annick, Quinty en Xu Ziming

5. net uit de late dienst nog even kijken, mooi die foto met Yue Lin en jouw ,Jessica, vooral je gezicht en bij Erik kijkt ze echt zoals een dochter naar haar vader kijkt ,heel mooi, groetjes,van ons.

6. Hmmm ze zal het nog lastig krijgen thuis met alle aandacht, want ook wij (zelfs Albert) zijn ook helemaal verliefd op haar!!Jasper wil steeds de foto’s bekijken en roept dan bij ieder foto: “Ahhh!”Heel schattig!

Hopelijk hebben jullie een goede reis gehad!
    Liefs van de Bruinsjes

7. Wat een beauty is jullie meisjes!! En ja Jessica je komt nu echt op de 2e plaats. Vaders en dochters daar kom je niet tussen!! Ik spreek uit ervaring!!

Geniet lekker verder met z’n drietjes!

Groetjes,
    Petra

mama van een dochter uit China

8. Jessica! Die foto waarvan jij zei geen woorden voor….
    nou die is ook geweldig!!! Onbetaalbaar!